Veel gestelde vragen
1 Zijn de prijzen inclusief of exclusief btw?
Alle vermelde prijzen op Vijverexpress.be zijn inclusief btw, maar exclusief eventuele verzendkosten.
2 Wat wordt er aan verzendkosten in rekening gebracht?
Voor elke bestelling worden verzendkosten berekend, deze zijn afhankelijk van de bestemming en het type artikel. De actuele verzendkosten vind u bij ieder artikel binnen onze webwinkel.
Verzendkosten binnen België:
-
6,99 euro voor PostNL pakketpost
- 24,95 euro voor PostNL grootpakket zending
- 34,95 euro voor PostNL 2-mans zending
- 34,95 euro voor vrachttransport
Verzendkosten binnen Nederland:
-
5,99 euro voor PostNL pakketpost
- 19,95 euro voor PostNL grootpakket zending
- 29,95 euro voor PostNL 2-mans zending
-
29,95 euro voor vrachttransport
3 Kan ik bestelde artikelen zelf afhalen?
Ja, het is mogelijk bestelde artikelen zelf af te halen bij Vijverexpress.be. Hiervoor kiest u de optie "Zelf afhalen" tijdens het bestelproces. Nadat de bestelling is verwerkt door Vijverexpress.be, zal er contact met u worden opgenomen voor het maken van een afhaalafspraak.
Ons afhaaladres:
Tuinexpress.nl
Middelweg 67
5253 CE Nieuwkuijk
4 Wat zijn de levertijden?
Bij alle artikelen in onze winkel staat een indicatieve levertijd aangegeven. De populairste artikelen uit ons assortiment heeft u binnen twee werkdagen in huis.
5 Welke betalingsmogelijkheden zijn er?
U kunt veilig betalen bij Vijverexpress.be via de volgende betaalopties
-
iDeal (voor Rabobank, Postbank, ABN Amro, SNS Bank en Fortis)
Bij de keuze iDeal maakt u gebruik van uw eigen (Nederlandse) bankomgeving om op die manier een veilige transactie te maken.
-
Bancontact / Mister Cash
Bij de keuze Bancontact / Mister Cash maakt u gebruik van uw eigen (Belgische) bankomgeving om op die manier een veilige transactie te maken.
-
CreditCard (Visa, Mastercard en Maestro)
Bij de keuze CreditCard maakt u gebruik van uw eigen bankomgeving om op die manier een veilige transactie te maken.
-
Bank overschrijving
Bij de keuze bank overschrijving kunt u zelf het tijdstip en de omgeving bepalen waarmee u het geld overmaakt.
-
PayPal
Met PayPal kunt u al uw online aankopen betalen door alleen uw e-mailadres en wachtwoord te gebruiken.
6 Hoe kan ik een bestelling plaatsen bij Vijverexpress.be?
Hieronder vind u de stappen voor het bestellen bij Vijverexpress.be
Account aanmaken
Om bij Vijverexpress.be te kunnen bestellen heeft u een account nodig. Ga hiervoor naar 'Account' bovenin op de pagina. Hier klikt u vervolgens op ‘Ik ben een nieuwe klant’. Daarna kunt u uw gegevens invullen voor een profiel. Zodra u succesvol bent aangemeld, kunt u een bestelling plaatsen.
Artikel in winkelwagen plaatsen
Klik bij het gewenste artikel op ‘In winkelwagen’.
Winkelwagen inzien
Klik op 'Winkelwagen' bovenin de pagina. U ziet nu wat er in uw winkelwagent zit.
Start bestelling
Klik op ‘afrekenen’. (of op ‘verder winkelen’ wanneer u meer artikelen wilt bestellen)
Verzendgegevens
U kunt hier aangeven wat het factuuradres en het bezorgadres van de bestelling moet zijn. Indien u een ander adres wenst te gebruiken kunt u dit hier toevoegen. Tevens worden hier de verzendkosten (inclusief btw) getoond. Klik vervolgens op 'verder' om de betaalgegevens op te geven.
Betaalgegevens
Selecteer de gewenste betaalwijze. Klik vervolgens op 'verder' om het besteloverzicht in te zien.
Bevestigen
Maak uw bestelling definitief door op ‘Bevestig bestelling’ te klikken. Eventueel kunt u hier ook de code van uw coupon of kortingsbon invullen.
7 De mogelijkheid tot retourneren?
Mocht u het bestelde artikel willen retourneren, dan kan dit binnen 14 dagen nadat het artikel bij u is afgeleverd.
Het artikel dient in originele verpakking (onbeschadigd) teruggestuurd te worden aan Vijverexpress.be. Nadat Vijverexpress.be het artikel retour heeft ontvangen zal het orderbedrag (exclusief verzendkosten) terug worden gestort op uw rekening.
8 Wat te doen bij garantie?
Wanneer een artikel defect is bij ontvangst, dan verzoeken wij u vriendelijk om direct na ontvangst, maar uiterlijk binnen 7 kalenderdagen, een retouraanvraag te starten. U dient dit per email te melden aan Vijverexpress.be (vermeld altijd uw bestelnummer). Graag verzoeken wij u om digitale foto's van de beschadiging mee te sturen. Nadat Vijverexpress.be de email heeft ontvangen zal deze in behandeling worden genomen. Vervolgens zult u van Vijverexpress.be de informatie over de te nemen vervolgstappen ontvangen.
9 Ik heb geen bestelbevestiging ontvangen per mail, wat nu?
Nadat u een bestelling heeft geplaatst ontvangt u hiervan een bevestiging per e-mail. Indien u deze mail niet ontvangen heeft controleer dan uw spambox. Het wil wel eens voorkomen dat onze mail in uw spambox terecht komt (komt voornamelijk voor bij hotmail en gmail accounts). Is de mail ook hier niet terug te vinden, dan kunt u contact met ons opnemen.
En profiteer van acties